Bankovní identita šetří váš čas i nervy. Většina Čechů už ji používá
6. 4. 2022

Bankovní identita šetří váš čas i nervy. Většina Čechů už ji používá

Už máte bankovní identitu? Nebo ještě vůbec netušíte, o co jde? Zjednodušeně se dá říct, že bankovní identita je „digitální občanka“, která umožňuje bezpečné ověření identity občana v online prostředí. Při přihlašování do banky i při komunikaci s úřady. Prostě, když něco potřebujete vyřídit na úřadech a nechcete je obíhat fyzicky, přes bankovní identitu téměř vše zajistíte online.

V průběhu prvního kvartálu letošního roku se zjednodušený přístup do banky i státní správy prostřednictvím bankovní identity osvědčil a lidé ho čím dál víc používají.

Výzkumy ukazují, že každý druhý s pomocí bankovní identity už vstoupil na Portál občana, další dvě pětiny ji využily pro přístup do Očkovacího portálu. Z těch, kteří ji nepoužívají, necelá třetina uvádí, že se jim bankovní identita zdá složitá nebo nevěří v její bezpečnost. A až 25 procent oslovených netuší, jestli bankovní identitu už mají zřízenou, nebo ne.

Přitom velkou výhodou je, že s bankovní identitou se vyhnete dlouhému čekání na úřadech, složité korespondenci a papírování. Většinu věcí jednoduše vyřešíte s úřady online. A nejen s úřady. Můžete přes ni online komunikovat i s některými dalšími společnostmi, jako jsou operátoři, pojišťovny a další. Postupně budou tyto společnosti přibývat.

Bankovní identitu si zřídíte přes svoji banku

Všechny velké banky v současné době bankovní identitu nabízejí ve svých mobilních aplikacích, ty menší připravují její spuštění v průběhu letošního roku. Při přihlašování bankovní identitou například do Portálu občana pak stačí mít jen nahraný mobilní klíč k internetovému bankovnictví ve svém mobilu. Jeho prostřednictvím dojde k vaší online identifikaci a přihlášení do Portálu občana.

K čemu je Portál občana dobrý? Najdete na něm přehled všech informací, které o vás stát shromažďuje. Můžete skrze něj komunikovat s úřady a také zde najdete elektronické žádosti, které rovnou příslušnému úřadu zašlete. Přes Portál občana se snadno dostanete také do portálů jiných úřadů. Tedy k Finanční správě, do Očkovacího portálu nebo Katastru nemovitostí, ale také k České správě sociálního zabezpečení, Úřadu práce nebo k portálu vaší obce či ke službě eRecept.

Stejně tak využijete Portál občana a tedy i bankovní identitu pro získání výpisu z Rejstříku trestů nebo ke zjištění bodů na svém kontě řidiče.

Pokud se podíváme na statistiky, tak až dvě třetiny lidí mají bankovní identitu ve svojí mobilní bance k dispozici. Častěji používají bankovní identitu muži než ženy a také lidé s vysokoškolským vzděláním. Ti, kteří se v posledních výzkumech vyjádřili, proč bankovní identitu ještě nepoužili, nejčastěji uváděli, že pro ni dosud neměli využití (až 55 procent). Přibližně každý sedmý bankovní identitu nevyužívá, protože má datovou schránku.

I do datové schránky stát ale doporučuje přihlašovat se před identitu občana (dříve eIdentita), což je obdoba bankovní identity.

Někteří lidé však bankovní identitě nedůvěřují. Nicméně obavy, že se k citlivým údajům nebo pohybům na vašem bankovním účtu dostane třetí strana, jsou liché. Při přihlašování u obchodníků i státních úřadů je použito totožné zabezpečení, které klienti využívají ve svém e­-bankovnictví. Technicky vzato při přihlašování bankovní identitou banka jen potvrdí vaši identitu a žádné údaje nikam neposílá.

Petr Lukeš
Autor: Petr Lukeš

 

Zdravím Vás. Těší mě, že jste zavítali na tyto stránky.

Pracuji v rodinném finančním poradenství už přes 25 let. Za tu dobu jsem nastřádal bohaté zkušenosti v tomto oboru. Dlouhodobé výborné vztahy s mými klienty jsou založené na důvěře, protože bez důvěry je tato práce velmi obtížná a nemusí klientům přinést to, co právě potřebují.

 

Moje motto zní: Radost s penězi

 

Každý má své sny, přání co si pořídit nebo potřebu vyřešit situaci, která nastala – např. slevnit úvěr, zajistit dobře sebe a svou rodinu, změnit si účet nebo třeba ušetřit na povinném ručení.

Pro mě je zásadní starat se o klienta průběžně a přinést mu tak nejlepší možný výsledek z naší spolupráce. Vytvářím klientům finanční plán, aby byli zajištěni a měli vytvořené rezervy pro různá období života.

Jako finanční poradce se denně učím nové věci a získávám aktuální informace z finančního světa, abych Vám je mohl předat. Rozhodl jsem se dát své práci nový rozměr a proto teď můžete číst tyto stránky plné užitečných informací.

 

Co jistě oceníte při naší spolupráci? Mou spolehlivost, upřímnost a přímočarost v jednání a profesní rozhled.

 

Největší odměnou jsou pro mě spokojení klienti, kteří rádi předávají doporučení dalším.

Jsem tu pro Vás. Pokud máte otázky, klidně zavolejte nebo napište. Rád Vám je zodpovím. Budu velmi rád, když se budeme potkávat - ať už na tenisu nebo u kávy  - při společném řešení vašich plánů.

A protože peníze jsou cestou ne cílem, nezapomeňte, že je třeba proměňovat peníze v radost.

Ať se Vám ve všem daří!

Petr Lukeš

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení